امپدانس ترتیب صفر – امپدانس ترتیب صفر در واحد طول

امپدانس ترتیب صفر کابلها معمولاً مقدار ثابتی نیست این امپدانس نه تنها به کابل، بلکه به شرایط محیطی نیز وابسته است.

در کابل هایی که به صورت همرو (موازی) در کنار هم جای می گیرند، از داخل لوله ها می گذرند یا کنار خط راه آهن خوابانده می شوند، به جز اثرات ناشی ازغلاف ، حفاظ و زره، اثر چگونگی استقرار کابل ها را نیز باید در نظر گرفت. امپدانس ترتیب صفر کابل های با زره فولادی بستگی بیشتری به جریان های جاری شده در مدار بسته زمین – رسانا دارد. (جریانهای ترتیب صفر).

از سوی دیگر خود این جریان ها نیز بستگی به ویژگی آهنربایی نوارها یا سیمهای فولادی زره دارند.

به این دلایل در عمل نمی توان امپدانس ترتیب صفر کابلهای فشار قوی را محاسبه نمود، بلکه مقادیر قابل کاربرد امپدانس ترتیب صفر این بخشها را باید روی کابلهای نصب شده اندازه گیری کرد مقادیر به دست آمده طیف گسترده ای خواهد داشت که به نوع کابل بستگی دارند درباره کابل های چند رشته ای (مانند کابلهای فشار ضعیف چهار رشته ای )موضوع متفاوت است تا آنجا که به این گروه از کابلها مربوط است مقادیری که از راه محاسبه به دست می آیند به مقادیری که از راه اندازه گیری کابلهای نصب شده به دست می آیند بسیار نزدیکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
دفتر مرکزی: تهران، خیابان لاله زار شمالی- پاساژ ایرانیان- طبقه دوم- واحد122

شعبه اراک: خیابان شهید بهشتی- کوچه عضد- نبش عضد 1
شماره تلفن: دفتر مرکزی تهران 66344095-021 91015333-021 سی خط -------------------------------------- شعبه اراک 91015333-086 سی خط --------------------------------- تلفن همراه : 09123572428
آدرس ایمیل : info@barghzoom.com
ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید.