گرانول سیم و کابل چیست؟

روکش سیم و کابل به اندازه خود این محصولات مهم هستند؛ بنابراین در صنعت برق از گرانول‌های پی وی سی که یکی از متداول‌ترین مواد برای تولید کابل می‌باشد استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای این گرانول مقاومت بالای آن در برابر حرارت و جریان الکتریکی است. انواع گرانول وجود دارد که در ادامه به معرفی همه آن‌ها و ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت. 

گرانول سیم و کابل چیست؟

گرانول کابل به طور خاص برای مصارف صنعتی طراحی شده است که از مواد PVC سفت و سخت با سطح صاف ساخته شده است. انواع گرانول در رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند که آن‌ها را برای کاربردهای تجاری مناسب می‌کند. چه تولید کننده، تامین کننده، تاجر یا عمده فروش باشید، گرانول کابل PVC یک انتخاب همه کاره و قابل اعتماد برای نیازهای شما است. مواد PVC سفت و سخت دوام و طول عمر را تضمین می‌کند، در حالی که سطح صاف کار با آن را آسان می‌کند. گرانول‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار داد و آن‌ها را به یک افزودنی ارزشمند برای هر عملیات تجاری تبدیل می‌کند. سیم و کابل برق به عایقی همچون گرانول نیاز دارند تا در برابر خطرات ایمن باشند.

انواع گرانول سیم و کابل 

انواع گرانول سیم

انواع گرانول در صنعت برق وجود دارد که بسته به نیاز و کاربردی که هر کدام دارند، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال یکی از انواع سیم و کابل گرانول با پوشش PVC است. مشخصات PVC (پلی وینیل کلراید) یکی از محبوب‌ترین پلاستیک‌های آمورف است. دو نوع PVC وجود دارد. یکی از نوع سخت و دیگری انعطاف پذیر یا نرم است. به خصوص PVC که پایداری در دمای پایین دارد، می‌تواند به راحتی به سطح فلزی در هنگام گرم شدن بچسبد. PVC به دلیل مقاوم بودن در شرایط آب و هوایی سنگین، پردازش آسان و خواص الکتریکی بهتر به طور گسترده در صنعت کابل استفاده می‌شود.

اگر PVC مستقیماً تحت حرارت قرار گیرد، HCl (هیدروژن کلرید) منتشر می‌شود و رنگ PVC زرد می‌شود. بسته به میزان فساد ناشی از گرما، رنگ پی وی سی به ترتیب به زرد، قرمز، قهوه‌ای، سیاه تغییر می‌کند. در طول گرمایش، تمام خواص فیزیکی و شیمیایی تغییر می‌کند. در طول فرآیند، گازهای سمی پخش می‌شود و رطوبت با خلاء از بین می‌رود. برخی از مواد اضافی نیز باید در فرآیند تولید استفاده شود.

با این حال ما در ادامه به معرفی 5 نوع گرانول می‌پردازیم. این 5 نوع عبارت است از:

  1. استایرن‌ها
  2. پلی کربنات
  3. ABC
  4. پلی اتیلن
  5. پلی پروپیلن 

استایرن‌ ها

این نوع گرانول بسیار ظریف و حساس است و کاربردهای زیادی در صنعت دارد. همچنین با مقاومت خوب در دمای پایین، نفوذپذیری هوا خوب و مقاومت در برابر لغزش است. می‌توان آن را به طور گسترده در مواد زیره کفش، اصلاح پلاستیک، عامل اتصال و اصلاح آسفالت اعمال کرد. در واقع شبیه به کابل لاستیکی عمل می‌کنند. 

پلی کربنات

پلی کربنات چیست

پلی کربنات (PC) نوعی پلیمر است که از مونومرهایی به نام فسژن و بیسفنول A ساخته شده است. این یک پلیمر مصنوعی است که به دلیل خواص مکانیکی و حرارتی عالی و همچنین خواص عایق الکتریکی خوب شناخته شده است. ظاهر آن شفاف است و نور را از خود عبور می‌دهد. 

ABC

A.B.C Granules یک داروی اختصاصی آیورودا است که توسط Ajmera Pharmaceuticals Pvt ساخته شده است. این نوع گرانول در میان مهندسین از محبوبیت خوبی برخوردار است؛ زیرا از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردار است. 

پلی اتیلن

گرانول‌های پلی اتیلن یک کالای همه کاره و گرمانرم است که به طور گسترده در محصولات مصرفی و صنایع غذایی استفاده می‌شود. گرانول‌های پلی اتیلن از طریق پلیمریزاسیون اتن ایجاد می‌شوند. گرانول HDPE، گرانول LDPE و گرانول LLDPE توسط شرکت برق زوم در دسترس است.

پلی پروپیلن 

گرانول‌های پلی پروپیلن ذرات کوچک و جامد ساخته شده از پلی پروپیلن، یک پلیمر ترموپلاستیک همه کاره هستند. این گرانول‌ها به دلیل خواص عالی از جمله مقاومت شیمیایی بالا، دوام و نقطه ذوب پایین به طور گسترده در صنایع مختلف برای تولید طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی های انواع گرانول کابل و سیم 

انواع کابل گرانول از روکش‌های مختلفی همچون کابل xlpe استفاده می‌کنند. هر کدام از انواع گرانول با توجه به روکشی که دارند، کاربردهای مختلفی دارند. گرانول‌ها سطح صافی دارند که کار با آن‌ها را آسان می‌کند و نتایج با کیفیت بالا را تضمین می‌کند. 

کاربرد گرانول سیم و کابل 

کاربرد گرانول

از این نوع گرانول برای تولید انواع کابل و سیم به صورت پرکننده، عایق و روکش استفاده می‌شود و سعی در ارتقای کیفیت آن‌ها تا حد مطلوبی برای استفاده بهتر در صنعت الکترونیک وجود دارد. کابل‌های ساخته شده از این گرانول‌ها از نظر خواص مکانیکی و حرارتی بسیار با کیفیت هستند. علاوه بر این، بازدارنده شعله است و سایر انواع گرانول را می‌توان با توجه به نیاز مشتری تولید کرد. از دیگر کاربردهای انواع گرانول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیلر کابلی
  • فیبر نوری
  • روکش مخابراتی
  • فیلر سنگین
  • داکت برق
  • ریسه LED
  • مادگی صنعتی
  • عایق سیم شفاف
  • عایق نصب ثابت
  • روکش افشان

نتیجه گیری 

زمانی که پلیمر به دانه‌های ریز تبدیل شود به آن گرانول گفته می‌شود. گرانول‌ها سطح سیم را به خوبی می‌پوشانند تا خطری جان انسان‌ها را تهدید نکند. انواع گرانول وجود دارد که با توجه به انواع گرانول که در بازار و صنعت تولید و عرضه می‌شود، باید دست به انتخاب یکی از انواع‌ آن‌ها با توجه به نیازی که دارید، بزنید. برای خرید لوله برق PVC یا انواع گرانول تنها کافی است از فروشگاه یا وب سایت برق زوم کمک بگیرید تا کارشناسان به شما در خرید بهتر و سریع‌تر کمک کنند. شما چه تولید کننده، تامین کننده، تاجر یا عمده فروش باشید، به انواع گرانول کابل برای انواع مختلف کسب و کار مناسب خود نیاز دارید. 

سوالات متداول

1- ویژگی‌های گرانول کابل چیست؟

گرانول‌ها سطح صافی دارند که کار با آن‎‌ها را آسان می‌کند و نتایج با کیفیت بالا را تضمین می‌کند.

2- چه کسانی می‌توانند از گرانول کابل استفاده کند؟

چه تولید کننده، تامین کننده، تاجر یا عمده فروش باشید، گرانول کابل برای انواع مختلف کسب و کار مناسب است.

3- مواد مورد استفاده برای گرانول کابل PVC چیست؟

گرانول کابل PVC از مواد PVC سفت و سخت ساخته شده است که دوام و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند.

4- گرانول کابل چیست؟

زمانی که پلیمر به دانه‌های ریز تبدیل شود به آن گرانول گفته می‌شود. گرانول‌ها سطح سیم را به خوبی می‌پوشانند تا خطری جان انسان‌ها را تهدید نکند.

5- چند نوع گرانول وجود دارد؟

  • استایرن‌ها
  • پلی کربنات
  • ABC
  • پلی اتیلن
  • پلی پروپیلن 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
دفتر مرکزی: تهران، خیابان لاله زار شمالی- پاساژ ایرانیان- طبقه دوم- واحد122

شعبه اراک: خیابان شهید بهشتی- کوچه عضد- نبش عضد 1
شماره تلفن: دفتر مرکزی تهران 66344095-021 91015333-021 سی خط -------------------------------------- شعبه اراک 91015333-086 سی خط --------------------------------- تلفن همراه : 09128929396
آدرس ایمیل : info@barghzoom.com
ما را در شبکه اجتماعی دنبال کنید.